TOMA DE POSESIÓN DEL CRONISTA OFICIAL, HIXINIO PUENTES NOVO DE MAÑÓN (LA CORUÑA)
El escritor e investigador tomó posesión del cargo en un acto en el centro socio comunitario de O Barqueiro, el viernes.
Hixinio Puentes Novo (O Barqueiro, 1952) asume como «un honor e unha responsabilidade» la designación de cronista oficial de Mañón, un cargo «honorífico, non remunerado e vitalicio», como recordó el viernes en la toma de posesión.
El profesor Bernardo Penabade (Grañas do Sor, 1964) incidió en que «xa hai máis de trinta anos que Hixinio se foi convertendo en cronista do Porto do Barqueiro e das parroquias de Grañas, Mañón, Ribeiras, Mogor e Bares». Y celebró que por fin se haya oficializado, por iniciativa del colectivo cultural Nordés, con apoyo de vecinos o de Terras do Ortegal, y el acuerdo unánime de la corporación municipal, como también resaltó el alcalde, el popular Alfredo Dovale, que le entregó el diploma.
«A historia dun pobo non ten sentido sen un relato», remarcó este escritor e investigador, que ha dedicado tres décadas a indagar en archivos, publicaciones periódicas y libros, y a nutrirse de la tradición oral para conocer «a historia das xentes» de Mañón. Confía en que ahora el Concello se ocupe de que sus trabajos, que abarcan todas las temáticas, vean la luz. «A divulgación é tan importante como a documentación e a investigación», subrayó. «Aspiro a traballar caladamente, sen máis ambición que deixar un froito ás xeracións futuras», recalcó. Agradeció el respaldo de entidades culturales, vecinos, amigos, PP y PSOE, y su familia, con un emotivo recuerdo para su madre, que falleció en agosto. Y reiteró su hondo «compromiso coa historia, a cultura e o patrimonio de Mañón».
El salón del centro socio comunitario de O Barqueiro se llenó para seguir el acto de toma de posesión del autor de O bandido Casanova, Os naufraxios da Galicia Norte o Winnipeg, que finalizó con el Himno de Galicia, interpretado por dos músicos de la banda de gaitas O Son do Sor.